Skip to main content
Etusivu » Tulevaisuuden terveydenhoito » Kuuntelemalla paremmin hoidamme paremmin
Sponsoroitu

Suomen terveydenhuollossa kohdataan yhä useammin monikulttuurisia potilaita. Kun potilas saa kertoa oireistaan omalla kielellään, väärinymmärrysten riski pienenee ja potilasturvallisuus sekä hoidon vaikuttavuus paranevat.

– Yhdenvertaisessa terveydenhuollossa hoito ei jää kielen tai kulttuurin taakse. Kulttuurisensitiiviset palvelut tukevat potilaan hoitoon sitoutumista ja vahvistavat kansanterveyttä koko Suomessa. Ne edistävät myös psykologista turvallisuutta – potilas voi kokea tulevansa aidosti kuulluksi, toteaa Medipulssi Oy:n toimitusjohtaja ja vastuulääkäri Mahba Mohamed.

Kun lääkäri voi kommunikoida potilaan kanssa ilman tulkkia, luottamus syntyy nopeammin. Se on hyödyksi paitsi potilaalle myös yhteiskunnalle: tulkkauskustannukset pienenevät, turhat lisäkäynnit karsiutuvat ja väärinymmärrykset potilaan ja lääkärin välillä vähenevät, ja näin säästyy rahaa.

– Suomessa pitäisi huomioida monikulttuurisuus nykyistä järjestelmällisemmin sekä julkisella että yksityisellä sektorilla. Kun terveydenhuollon tavoitteena on saavutettavuus kaikille, se tarkoittaa myös sitä, että erilaiset kieli- ja kulttuuritaustat huomioidaan jo palvelujen suunnitteluvaiheessa, painottaa Mohamed.

Etävastaanotto tuo lääkärin lähemmäs jokaista suomalaista

Etäpalveluista hyötyvät sekä potilaat että lääkärit: ne säästävät aikaa ja resursseja. Asiakkaan ei tarvitse kesken arkisten kiireiden tai työpäivän lomassa lähteä lääkärin vastaanotolle. Yhteiskunnan tasolla etäpalvelut lisäävät tehokkuutta ja sujuvoittavat hoitoketjuja.

– Maailma digitalisoituu, eikä lääkärin vastaanotto videoyhteydellä tunnu enää vieraalta. Sekä lähi- että etävastaanotolla on kuitenkin olennaista, että kommunikaatio ja vuorovaikutus potilaan kanssa säilyvät sujuvina ja johdonmukaisina, Mohamed muistuttaa.

Laadukas terveydenhoito kuuluu ihan jokaiselle

– Haluamme tarjota saavutettavaa terveydenhuoltoa. Siksi hinnoittelumme on asiakaslähtöistä ja läpinäkyvää. Olemme kehittäneet laajan repertuaarin etävastaanottopalveluita. Hyvällä kameralla lääkäri pystyy arvioimaan esimerkiksi ihomuutoksen ja tarvittaessa ohjaamaan jatkohoitoon Tai hän voi kertoa, että kyseessä on harmiton ihomuutos kuten rasvaluomi, Mohamed kertoo.

Medipulssi kehitti Suomen ensimmäisen videovastaanotolla tehtävän ajokorttitodistuksen. Asiakas käy ensin optikon näöntarkastuksessa ja täyttää erittäin laajan esitietolomakkeen. Lisäksi tarkastetaan hakijan Kanta-arkistoon tallennetut terveystiedot. Ajokorttilausunnot joko etänä tai lääkäriasemalla ovatkin Medipulssin kysytyimpiä palveluita.

Aikuisten influenssarokotus 40 € ja lasten 35€ – varaa aikasi nyt!

• Malmin lääkäriasemallamme aikuisten influenssarokotus maksaa 40 € ja lasten 35€, hinta sisältää myös rokotteen. Rokotteen pistää sairaanhoitaja, ja ajan voit varata kätevästi nettisivuiltamme tai asiakaspalvelunumerosta.

• Rokote kannattaa ottaa hyvissä ajoin, sillä vasta-ainesuoja kehittyy noin kahdessa viikossa. Epidemiat esiintyvät talvisin, virukset vaihtelevat vuosittain ja siksi rokote on uusittava joka syksy.

Viisi suosittua palvelua Medipulssissa

• Yli 65-vuotiaiden valinnanvapauskokeilu
• Ajokorttitodistukset
• Laboratoriopalvelut
• Kattavat etävastaanotot, jotka tuovat lääkärit kaikkien Suomessa asuvien ulottuville
• Vuositarkastus+ -palvelu.
Medipulssi kohtaa kaikki asiakkaansa reilusti, luotettavasti ja tasa-arvoisesti, jokainen nähdään yksilönä. Palvelua saa useilla kielillä, muun muassa suomeksi, ruotsiksi, englanniksi, arabiaksi, somaliksi, pashtoksi, dariksi, hindiksi ja urduksi.

Tutustu palveluihin ja varaa aikasi verkossa!

Voit varata ajan myös soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 050 323 3300.

Next article